just be yourself



Ibland får jag känslan av att människor försöker vara någon dom inte är. Varför vill man vara någon annan än sig själv? Varför vill man göra till sig för att man tror att andra personer gillar det? Nej man ska aldrig göra det. Alla får tycka om dom vill men man ska inte ge dom fel anledningar. Jag vill att människor ska tycka om mig för den jag är inte för någon jag inte är. Jag vill inte göra mig till för att jag tror att personen i fråga vill att jag ska vara någon annan. Då kanske det inte är någon att hänga i julgranen precis. Jag tror att många är rädda för att sticka ut, rädda att man inte är som alla andra. Men hur är man som alla andra? Är det håret, kläderna, pratar man på ett speciellt sätt? är man rolig hela tiden? Nej, var bara dig själv. Det kommer man längts på.

 

En sak till sluta aldrig att tro på dig själv. Ge aldrig upp även när det känns som allt går emot dig. Man kan mer än man tror, man orkar med än man tror. Man ska alltid lyssna till sitt inre och  ibland måste man våga för att lyckas. Våga misslyckas. Allt behöver inte vara stordåd, man ska kunna se glädje, lycka och kärlek i små saker. Att också försöka vara positiv gör allt bättre. Klart man ska få vara arg och ledsen men att ändå försöka se ljuset i mörkret är det bästa för att komma tillbaka på fötter. Jag tror att man ibland underskattar sina förmågor. Med det sagt, var dig själv och se aldrig ner på dig själv, våga tro på dig själv för vem ska annars göra det?


Kommentarer
Postat av: Julia

Bra skrivet! =)

2011-11-30 @ 14:42:55
URL: http://juliaelhag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0