jag vill att det ska dofta sommar

Nu vill jag att våren ska komma, eller (sommaren är det väl egentligen men jag tycker inte att det är nån riktig vår här uppe och i söder har våren kommit och de är på väg in i en härlig sommarperiod, för mig känns det som att våren inte riktigt kommit, jag är så van vid den vår man har i söder, jag är van att när jag fyller år den 17 mars så har blommorna redan kommit därför så här i maj månad så är det sommaren man väntar på.) eller vad tycker ni ? 

Jag vill att snön ska försvinna, jag vill ha mera sol, jag vill ha mera grillkvällar och kunna sitta ute utan att man håller på att frysa ihjäl. Tycker inte det har varit riktigt bra väder på länge så jag hoppas att det kommer nu, för hur skönt är det inte att vakna av att det är strålande sol ute? Och att bara andas in den härliga luften som doftar vår/sommar. Att kunna ta på sig shorts och ett linne och slippa alla tunga kläder från vinterhalvåret. Jag vill att det ska bli mer grön på träden och på marken den härliga sommargrönskan, mer sommar men nackdelen är att jag är pollenallergiker. Men som sagt nu vill vi ha mera sol på oss och våra vinterfrusna kroppar.



Kommentarer
Postat av: Julia

HÅller med, vintern har varit alldeles för lång!

2011-05-04 @ 13:54:02
URL: http://juliaelhag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0