En mardröm till tågresa

På vägen till Luleå var det två ungar som gick fram och klappade Bella hela tiden, hon låg och sov innanför min jacka men de gick in vid min plats och de hängde över sätet. Jag försökte vila men de gick inte så bra när ungarna var 2 cm från nyllet. Att föräldrar inte säger till sina barn, var jävligt irriterande när jag pratade i telefon så kom dom och nästan satte sig i knät. På vägen hem var det några som blev utkastade och de skulle självklart börja prata med mig innan de gick och gömde sig men det var inte det värsta, det var en tant med en hund som klev på i Luleå, hon var GALEN. Hon skrek på sin hund att den skulle vara tyst, sitta stilla i väskan osv. Trodde att hon inte såg att jag satt i kupen så tänkte att de kanske går över men nej, hon höll på och skrek hela resan, andra resenärer skrattade och skakade på huvudet. Hon sa att hunden gav henne en allergichock och att han var jobbig och galen och att det var sista gången hon skulle ha med han på en resa. Till sist sa hon att hon skulle slänga ut han genom fönstret och att hon skulle döda han. Vilken resa, sen gick tåget sönder så kom hem 2,5 timme senare än jag skulle. Då blev hon med galen och börja skrika, och vart tror ni hon gick av, jo i Gällivare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0