En fundering

Jag har en fundering som jag tänkt på fram och tillbaka.
Varför har de flesta lite äldre kvinnor kort hår? Om ni tänker på när ni handlar, går på stan, sjukhusbesök osv vad har kvinnorna för frisyr då? Jo en kort frisyr.
Jag tycker absolut de är fina i det men undrar bara generellt varför?
Är det mer ungdomligt att ha lång hår? Eller är man bara less på det långa och inte vill lägga så mycket tid på att fixa håret varje dag att man väljer kort som man kanske fixar lite snabbare?
Va tror ni?


Sen spelar ju säkert trender en stor roll men det tror jag mer påverkar oss yngre tjejer.
Vill även påpeka att det bara är funderingar och jag drar inte alla över en kam.
Vet så klart att det finns äldre kvinnor med långt hår också.

Kommentarer
Postat av: Anonym

För att det är allmänt känt att lÅngt hår tynger ner Allt. Man ser tröttare och äldre ut! Allt annat hänger ju neråt så då försöker man lyfta de me volym i ett hår som inte hänger i ansiktet :)

2011-12-08 @ 11:27:25
URL: http://http:/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0