tankar

Det är nästan märkligt hur mycket man hinner funderar varje dag. Tankarna bara snurrar fram och tillbaka och tar gamla eller nya vändningar. Jag tänker och analyserar mycket, tror att jag gör det för mycket. Men man måste också kunna ta avstånd från sina tankar och leva i nuet och bara slappna av och sätta sig själv främst. Jag tycker det är så svårt, det vet jag redan  men jag ska försöka att bättra mig. För jag vet att mycket av min energi går åt på saker som jag måste lära mig att släppa. Ibland när jag kollar på tv kommer jag på mig själv att jag inte ens vet vad jag har kollat på för att jag har i mina tankar varit någon helt annanstans, känner ni igen det? Mycket av ens tankar går också åt på saker man ska göra, massa måsten som man inte får glömma. Men jag har lärt mig att det är bättre att skriva upp allt så då behöver man inte slösa massa onödig energi på det. Ja det var väl mina kvällsfunderingar. Ska kolla lite tv nu.

Kommentarer
Postat av: Julia

Låter som en bra idé att skriva upp sina tankar. :)

2011-08-19 @ 10:34:38
URL: http://juliaelhag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0