you make me smile

Ett litet ord kan göra hela min dag. Ett ord betyder så mycket mer än tex dyra presenter.

Jag tror att alla uppskattar att få höra något fint ibland och varför ska man snåla med det? Man säger bara vad man tycker och man ska visa uppskattning till människor i sin omgivning, tycker jag! Alla kan göra fel, alla gör misstag men att gå runt och vara sur på människor gör inget bättre. Låt det som är i det förflutna vara, man går vidare och det är i dag och imorgon som man faktiskt kan göra en skillnad. Man ska aldrig ta någon för givet och alla relationer som betyder något ska man vårda med kärlek. Så om man med ett ord kan visa uppskattning varför inte göra det oftare?!

Det finns några personer i min omgivning som jag håller extra varmt om hjärtat, som betyder så otroligt mycket. Personer som gör mig glad när man är lite nere och som förstår mig. Jag tycker att det är svårt att hitta riktiga vänner som verkligen finns där i vått och torrt men jag vet exakt vem jag kan lita på och inte. Jag tror det är viktigt att våga öppna ögonen och se vilka som verkligen är riktiga vänner och vilka som inte är det. Någon som bertyder mer än allt annat är Emil, han är även min allra bästa vän och för han skulle jag kunna göra allt. Missförstå mig inte nu, jag finns alltid för mina vänner och de betyder väldigt mycket men har man en pojkvän så får man en annan relation än med en vän. Ni förstår säker vad jag menar.




Kommentarer
Postat av: Julia

Fint skrivet! Du har så rätt!

2011-05-19 @ 13:21:40
URL: http://juliaelhag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0