stanna upp

År, månader, veckor och dagar de går så fort förbi, man hinner knappt blinka så är veckan slut. Men ibland kan det vara både bra och skönt att stanna upp och bara vara i nuet. Jag tycker det är bra att stanna upp och tänka på vad man gjort på sista tiden osv. Man kan lära sig så mycket och ändra saker till det bättre. Jag är mycket för att fundera och analysera mig själv och även andra. För ibland måste man faktiskt tänka på hur man själv beter sig mot sig själv och mot andra och ibland kan det vara att någon annan gjort något som faktiskt satt sina spår. Då tycker jag det är skönt att bara sitta och reda ut det i sina tankar iaf så slipper man gå runt och tänka på massa saker som bara tar onödig energi. Tror det kan vara bra att rensa tankarna för annars har man både det ena och det andra i bakhuvudet och tillslut blir allt bara en stor smörja. Ibland kan jag behöva påminna mig själv om att tex inte vara så god trogen. Man vill ju tro bra om varje människa och man kan ju tänka att man tror bra om varje människa till motsatsen är bevisad, men ibland kanske inte det heller är det bästa för då kan det redan vara försent. Men det kan nog vara bra att ta sig en funderare då och då så man bara fortsätter mot det som är bra, man lämnar av sig sitt bagage med allt det dåliga och går vidare. Men för att gå vidare behöver man ibland ett avslut. Eller så är det bara en annan tankegång som behövs, att man lär av sina misstag. Jag tror att det här året kommer bli kanon. Det är mycket som kommer hända och mycket som är på gång , men jag ska komma ihåg att inte ha så mycket förväntningar inte leva dagar eller veckor i förtid. Utan jag lever idag här och nu och resten tar jag när det kommer.



Kommentarer
Postat av: Julia

Bra skrivet! :) Man måste få rensa tankarna ibland, annars blir man galen!

2011-01-20 @ 17:55:32
URL: http://juliaelhag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0